Återupprättese

Efter förra månadens CM-fiasko klarade jag till slut av att ta Atletico Madrid från andraligan till en andraplats i La Liga. Bara Real Madrid före mig. Tog totalt tre säsonger från spelets början. Ställer upp enligt 4-1-3-2 där Torres och Tsigalko gör målen på topp. Tre offendiva mittfältare stormar fram och defensiva kuggen och lagkaptenen Gomez står för balansen. Min CM-favorit Pletikosa står i mål. Backlinjen är lite vinglig och det var väl där jag förlorade titeln. Största fynden är Derek Boateng och Guiza som stänker in mål som inhopparre. Laget i sin helhet:


Kommentarer
Postat av: Mats

Boumsong!

2009-03-05 @ 12:10:30
URL: http://matswalter.blogspot.com
Postat av: Johan T

Ja, han må vara värdelös i verkligheten men det skiter jag i. Spelet har gjort honom mycket bra. 20 i nästan allt.

2009-03-05 @ 12:15:24
Postat av: Dahlman

Körde också alltid med den uppställningen, men av de tre offensiva mittfältarna lät jag de två yttersta ha diagonala pilar framåt och ingen pil på den i mitten.

2009-03-05 @ 15:33:32
URL: http://www.avsparkstockholm.se
Postat av: Kralle

Snyggt jobbat!

På säsong 3 med leeds leder jag nu PL med 10 poäng före Man u. Största förvärvet är klose, han utgör hela laget tillsammans med en magisk joe cole.

2009-03-06 @ 10:43:25
Postat av: Johan T

4-1-3-2 är en klassisk uppställning. Ska testa att justera pilarna lite. Kanske behövs det inte mer än så...Min favorit är annars 5-3-2 attacking. Fungerar på alla upplagor av spelet om man har rätt spelare till det.



Mäktigt Kralle! Klose och Cole räcker ganska långt. Ungefär som du och jag på vänsterkanten under slutet på 90-talet. =)

2009-03-06 @ 14:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0