CM-fiasko: Nu blir det uppehåll

Många läsare fortsätter att höra av sig angående Championship manager spelandet, vilket vi så klart uppskattar. Läget nu är att jag tröttnade lite efter att ha vunnit ligan och Champions League med Roma. De är totalt oövervinnliga på versionen 01-02 och det är svårt att misslyckas med dom.

Därför gjorde jag istället som Kralle och försökte ta upp Atletico Madrid från spanska andraligan. Förutsättningarna från start är £22 miljoner, ett gäng halvkassa spelare och en 17-årig Torres. I spelarekryteringen inspirerades jag från den här listan över de största CM-fenomenen. Tillsammans med beprövade kort som Mexés och Amantino Mancini trodde jag skulle gå igenom serien obesegrad.



Det började också bra men sedan blev lagkapten Mexes skadad i sex månader och då började det gå åt helvete. Tre lag gick upp till högstaligan och jag hade allt i egna händer med två matcher kvar.  Nya förluster innebar  dock en femteplats och fiaskot var fullbordat. Nu kommer jag inte spela mer på ett bra tag.

Hur som helst var det kul att testa legendspelarna som blivit CM-fenomen. Tonton svek ordentligt (det tar ett par säsonger innan han når full potenitial), To Madeira glänste inte heller men Maxim Tsigalko hade i alla fall ett målsnitt som man inte kan klaga på:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0