Smeknamnen som förgyller E-tunas sportvärld

Jag är medveten om att detta ämne har behandlats tidigare av flera stora bloggprofiler men jag måste ändå haka på. Det handlar alltså om smeknamnen inom Eskilstunas sportvärd. Alla har nämligen smeknamn här. Ingen, och då menar jag ingen, kallas vid sitt riktiga namn eller ens efternamn. Många kreativa lösningar som det tar ett tag att lära sig. Här följer en snabbgudie:

På Folkets sportredaktion jobbar:
Gudfadern (sportchef)
För att han håller ett vakande öga och styr verksamheten antar jag.

Fisken
Förklaring okänd.

Kniven
Förklaring för lång för att skriva här.


Svesse
Heter Svensson.

Totti (jag)
För Roma-passionen och håret skulle jag tro.

Skåningen (vikarie)
Kommer från Skåne och pratar grov skånska.

Professorn (frilansare)
Vet allt om all sport.

Experten (frilansare)
Vet allt om lokal fotboll.

På Kurirens sportredaktion jobbar:

PG (sportchef)
Initialerna.

Kilas

Heter Kilström.

Lilla pojken
Blev kallad "lilla pojken" vid 28 års ålder av en annan stor sportprofil ur den äldre generationen.

Cobra
Vet ej varför.

Marmeladen
Heter Mareleid

Gangstern
På grund av sin förmåga att "gangstra" ihop nyheter, dvs. konstruera nyheter som inte finns.

Övriga lokala sportprofiler i urval:

Pappa Island (för att han är pappa och kommer från Island antar jag)
Matlådan (enligt ryktet äter han alltid ur matlåda)
Farbrorn (ser ut att vara 20 år äldre än vad han egentligen är)
Bananen (förnamnet är identiskt med ett känt bananmärke)
Kuken (vet ej, vill inte veta)
Pojken i kepsen (bär alltid keps, senast igår då det var 6 minusgrader ute)
Lädret (bror till Kniven i övrig för lång historia)
Judas (flyttade från en av stadens klubbar)

Bara i Eskilstuna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0