Kilas och årtalen

Hos konkurrenten jobbar en kille som heter Lars Kilström. Han har fotografiskt minne och gillar det här med födelseår och idrottare. Han kan faktiskt alla i hela världen. Exempel:  någon säger Pablo Aimar (halvkänd argentinsk fotbollsspelare, reds anm.) Hans svar dröjer typ 0,3 sekunder. Sedan: 1979.
Imponerande även om det alltid går till överdrift. Han tröttnar nämligen aldrig. I veckan fick jag till exempel tre sms mellan klockan 23.30 och midnatt.
Wes Brown?
Andrea Pirlo?
Paolo Rossi?

Till slut orkade jag inte svara längre och det var inget mer med det. Men i dag var vi båda och bevakade Torshälla IBK:s  innebandymatch. Jag tänkte testa honom och frågade om Torshällas nyförvärv Johan Asmus. Svaret gjorde mig rädd på riktigt: 1987-01-12 (!).


He never walks alone. Kilas fotografiska minne sviker honom aldrig.

Kommentarer
Postat av: hugo

bra där....



ska bli kul att läsa din blogg...



Hörs



H som i hero

2008-12-21 @ 12:34:52
URL: http://hugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0