Lägesrapport: CM 01-02

Många läsare har hört av sig och vill veta hur det går med det CM-spelet som jag berättade om här. Precis som vanligt tillmötesgår vi alltid våra läsare här på bloggen. Här kommer därför en lägesrapport.

Första säsongen var inga konstigheter. Jag vann ligan med bred marginal före närmaste konkurrent som var Lazio. Montella blev  skyttekung i serie A med 22 mål.

Till den andra säsongen var det dags för generationsväxling. Jag skickade iväg Emerson till Liverpool för £14m och Cafu till Deportivo för £11m. Även Antonioli i målet började bli för gammal och Antonio Carlos behövde nya utmaningar och ville bli uppsatt på transferlistan. Med andra ord en hel del luckor som måste fyllas och så här handlade jag inför den andra säsongen.

Transfers in season 2002/2003:
Stipe Pletikosa, Hajduk, £4m
Mancini, Atletico Mineiro, £6m
Maurizo Lanzaro, Palermo, £1m
Jean-Alain Boumsong, Auxerre, £7m
Cris, Cruzeiro, £7,5m

Mancini (som för övrigt heter Mancine i spelet) ersatte Cafu rakt av. Precis som han gjorde i verkligheten alltså. Pletikosa har gjort succé i målet och snittade 7,5 i betyg under säsongen. Totti fortsätter dominera i sin fria roll och vann assistligan i serie A både första och andra säsongen (13 respektive 14 assist). Men jag hade problem med att hitta en ersättare till Emerson på mitten. Aquilani fick chansen men tog den inte och det gjorde att jag slutade tvåa i ilgan efter Milan.

Inför den tredje säsongen sålde jag Batistuta till Perugia för £7,5m. Bra betalt för en 34-åring även om han fortfarande var riktigt bra.

Transfers in season 2003/2004:
Luca Toni, Brescia, £13m p/x
Assane N'Diaye, Shakhtar, £1,4m
Labinot Harbuzi, Malmö FF, bos
Anderson Polga, Gremio, £1,4

Toni var den självklara ersättaren för Batistuta även om det blev en dyr affär. Förutom 13 miljoner kontant fick jag slänga med Leandro Cufré i en bytesffär. Toni hade gjort 21 mål för Brescia säsongen innan och har inte gjort någon besviken i Roma heller. 13 mål, 5 assist och snittbetyg på 8.0 efter 24 spelade matcher. Harbuzi är stor talang men för tidigt att släppa fram ännu. Polga och N'Diaye skulle lösa mittfältskrisen men det är bara N'Diaye som har lyckats. Efter 17 ligaomgångar ligger jag delad 4:a. Fem poäng efter ledande Milan. Där är vi nu.

Laget (5-3-2 attacking):


GK: Pletikosa

DC: Cris
DC: Mexes
DC: Boumsong

DML: Candela
DMR: Mancini

MC: Aquilani
MC: N'Diaye

AMC: Totti (kapten och fri roll)

FC: Montella
FC: Toni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0