Pepp-talk och specialserve vände matchen

En timma och 50 minuters pingis i morse mot Svensson. Munktellarenen (där Peter Fröjdfeldt för övrigt är chef)  visade sig överträffa alla förväntningar. Minst 20 pingisbord med gått om utrymme mellan borden. Kostnad: 20 spänn.

Fanns även en minigolfbana i proffsklass, boulebanor, friidrottshall, gym, volleyboll, bågskytte bland annat. Idrottshuset i Örebro fattar ingenting!

Själva pingisen spelade vi i bäst av tre matcher. Alla matcher bäst av fem set. Började med en stabil seger som tyvärr följdes upp av en något billig förlust. Ni som följer bloggen vet att jag var jättefavoit till segern och jag kände också att det här skulle gå vägen. Men vad händer i sista avgörande set i tredje matchen? Precis som i bordshockeyn är jag nära att flippa ur mentalt. Fyra matchbollar emot mig vid ställningen 20-16. I mitt huvud just då:
- Kom igen nu, för helvete! Det här finns inte. Du kan inte förlora nu. Du får inte vika ner dig mentalt igen. Visa nu att du kan kliva fram när det verkligen gäller!

Det borde ha kanske ha räckt till seger, men för säkerhetsskull plockade jag fram min specialserve också. Hade kört med raka oskruvade servar hela matchen för att uppmuntra till bra spel. Men i det här läget tog jag inga risker. Serven är totalt omöjlig att ta första gångerna och den gav mig de fyra poäng jag behövde för att hämta ikapp. Sedan kunde jag avgöra med raka servar. Viktigt!

Kommentarer
Postat av: Mats

Billig förlust!? Jag spelade ju drömpingis!



Måste upp med bilden snart där du sitter och laddar inför sista setet. En blivande klassiker.

2009-02-26 @ 22:25:39
URL: http://matswalter.blogspot.com
Postat av: Johan T

Jo, det var drömpingis men kändes ändå onödigt att släppa in dig i matchen.



Jobba in bilden. Kanske väggmaterial bredvid Tobbe D i pilotbrillorna.



2009-02-26 @ 23:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0