Mental coach, tack

I idrotts- och tävlingssamanhang viker jag alltid ner mig när det verkligen gäller. I början kunde jag skratta åt det, (som den gången jag spelade tennis mot Jonte och tappade ledning med 2-0 i set, 5-0 i gem, 40-0 i egen serve till förlust med 3-2). Men nu börjar det bli allt mer irriterande. Senaste exemplet kommer från kvällens bordshockeyturnering hemma hos mig.

Deltagare var jag, Arvidsson Hugo, Anton och David. Förutsättningarna: Alla möter alla två gånger, sedan gruppettan mot fyran i semi och trean mot tvåan. Jag vinner gruppen på 15 poäng. Darrar lite mer i semin men vinner ändå över Hugo med 2-1. Final mot Arvidsson som jag i gruppen har slagit med 4-3 och 5-2. Vad händer då? Jag flippar ur totalt och torskar med 8-2. Måste seriöst börja jobba med det här problemet nu. Det håller inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sorry, Johan. Ingen nyhet för mig! :-)

2009-02-17 @ 18:35:37
Postat av: hugo

haha

2009-02-18 @ 10:45:22
URL: http://limachi.se
Postat av: Johan T

Och eftersom det inte är någon nyhet för dig betyder det att detta problem inte är ett nytt fenomen för mig precis. Det gör inte saken bättre...

2009-02-18 @ 11:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0