Ner i papperskorgen: Securitas

Securitas slog alla rekord i helgen. Det här är så avgrundsdjupt ner i papperskorgen så det finns inte. Detta inträffade i lördags:

Vi låser oss ute och ringer deras journummer (som är det enda helgnummer som hyresvärden hänvisar till). En gubbe säger att han ska komma inom en halvtimma. Två och en halv timma senare står vi fortfarande och väntar utanför porten. Han dyker inte upp. Vi ringer journummret flera gånger och frågar vad de håller på med. Till slut dyker han upp och säger:

- Jag var tvungen att ta ett annat ärende före.
Jag: - OK, men du kunde väl ha ringt oss och sagt att du blev lite sen.
Han: - Jag försökte ringa er flera gånger men det tutde bara upptaget. Jag hörde att ni hade ringt servicecentralen så vi ringde säkert samtidigt.

Notera att matematiska oddsen för att detta skulle inträffa med tankte på att våra samtal pågick i 30 sekunder är minst en på miljonen.

När han väl kommer fram har han sen fel nyckel. Han åker tillbaka, hittar ingen nyckel, ringer oss och säger:

- Hon som bodde där innan måste ha bytt lås. Vi ska ha rätt nyckel men den passar inte.
- Så vad ska vi göra?
- Vi kan tyvärr inte hjälpa er. Ring låssmed (som för övrigt tar minst 3000 spänn för att öppna en dörr).
- Det går inte att få kontakt med någon från fastighetsägaren?
- Nej, inte under helgen. Det är helt omöjligt.

Vi åker till mitt jobb, letar upp vaktmästarens mobilnummer på Hitta.se. Han står för helgens hjälteinsats och åker hit på sin lediga tid och öppnar dörren (med sin huvudnycket som passar utmärkt. Behövde inte betala någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0