Ner i papperskorgen: 118 100 (andra gången)

Andra gången de åker ner i papperskorgen. Snart "three strikes, you're out". I dag mer välförtjänt än någonsin.

Jag ska ha tag på mobilnummret till Guifs vice ordförande. På Hitta.se finns bara ett hemnummer. Messar alltså följande:

Till 118 100:
Hej. Jag skulle vilja ha tag på mobilnummret till Rolf Brunell i Eskilstuna. Snabbt svar önskas. Tack på förhand.

Svaret kommer visserligen föredömligt snabbt. Men det här är bara för dåligt:

Från 118 100:

Rolf Brunell, telefon 016-73150 Adress:Lilla Knutstena 1, 635 20 Eskilstuna.

Jag skickar tillbaka:
Till 118 100:
Mobilnummret bad jag ju om för helvete! Hemnummret kan jag se själv på hitta.se hur enkelt som helst. Utgår från att jag inte behöver betala för det här.


Svar:
Från 118 100
Det finns inget mobilnummer registrerat på Rolf Brunell i Eskilstuna. Är du missnöjd med ditt svar så vänd dig till [email protected]. Ha en trevlig dag!


Som jag försår det får jag alltså pröjsa för en tjänst som jag inte har bett om. Genouselt. Möjligen hade jag accepterat om de skickat det andra meddelandet först och sagt att det inte finns något registrerat mobilnummer. Men att skicka hemnummer och adress är knappast svar på frågan. Ner i papperskorgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0