Grande!

Fan vad stor den här killen är! Nya kontraktsförhandlingar om hans femårskontrakt verkar pågå. Han vill ha fem miljoner euro per säsong. För mycket för en 33-åring, säger en del. Ge honom vad han vill ha, säger jag. Själv säger han: "Hade det handlat om pengar hade jag gått till Real Madrid eller Barcelona som båda ville ha mig när jag var 26. De erbjöd dubbelt så mycket som jag har nu". Grande!

Varför fick han förresten inte guldbollen efter säsongen 2006-2007? Världsmästare, cupvinnare, skytteligavinnare i seria A, guldskon (bästa målskytt i Europa), med i toppen av assistligan, tvåa i ligan och kvartsfinal i Champions League med ett medelmåttigt lag. Kan man göra så mycket mer?

Har du tio minuter över så kolla igenom det här klippet som summerar hans bästa säsong i karriären. Själv har jag tårar i ögonen och ryser i hela kroppen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0