Här dominerar bloggfavoriten

Bloggen har tidigare hyllat AIK-liraren Martin Mutumba. Nu växer han till oanade höjder efter den klassiska sittningen hos Ekwall vs. Lund. Detta kan vara den bästa intervju jag sett i hela mitt liv. Han anger standarden direkt när han dyker upp med klubba i munnen och Tupac t-shirt. Sedan får vi bland annat veta:

- Att han har ordet Rinkeby tatuerat i ansiktet.

- Att han har en guldkedja som väger flera kilo. På frågan om den är äkta ler han lite åt den i hans värld, pinsamma frågan och konstaterar sedan: "Du kan inte ha falska grejer. Det funkar inte" innan han avslöjar att inköpspriset ligger på 110 000 kronor.

- Att han spelar spontanfotboll varje ledig sekund. Tillsammans med Erkan Zengin dominerade han på asfalltsplanerna i Fittja där varje spelare satsade 1000 spänn per match. "Sedan drog vi och käkade på McDonalds för pengarna"

- Att Henrik Rydström spelar i specialsydda shorts och oljar in kroppen innan matcherna. Han säger också att Jan Tauer är (citat): "Skitdålig". 

Bra är också när han berättar om matchen mot Trelleborg: "Jag var på kanten och lyfte upp bollen över huvudet på mig själv och skulle göra en bissa". Han säger det ungerfär som om han berättar att han borstade tänderna kvällen innan. Hur självklart som helst. Här är klippet från Trellebrogsmatchen för övrigt.


Kungen!

Kommentarer
Postat av: Oskar

”Jag brukar trixa med en liten boll hemma, öva mig lite. Den är liten, som en tennisboll nästan, fast det är en fotboll. Jag brukar låta mamma vara målvakt så får hon pengar om hon räddar.”



http://www.pastan.nu/shopping/ge-mig-fem-martin-mutumba-1.983675

2009-10-29 @ 16:29:19
URL: http://oskarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0