Fotbollsintresset borta

Där var Champions League över för den här gången. Tror faktiskt inte jag ska kolla nästa år heller. Känns inte roligt längre.

Pga jobb såg jag bara förlängningen och straffarna i Roma-matchen och ett tag fick jag nästan förhoppningar om att Roma skulle klara av det. Eduardo missade första straffen och i mina drömmar såg jag Totti lyfta CL-bucklan på Olimpico. Borde ha vetat bättre. Det är 2009 nu och då vinner alltid Premier Leauge-lagen. Så är det bara.

Med ryska eller amerikanska ägare som pumpar in pengar och arenor som varje vecka  fylls med turister som betalar 2000 för en matchbiljett är det inget snack om saken. Sånt går tydligen inte att konkurrera med. Innan i kväll hoppades jag att det fortfarande var en öppen tävling. Att de andra stora lagen från de andra stora ligorna är på någorlunda samma nivå som de engelska. Men så är det inte. Inser det nu och det  har fått mig att helt tappa lusten och entusiasmen för fotboll.

Dags att sova nu. God natt.


Kommentarer
Postat av: #11

Inte helt när Ronaldo Luis Nazario gör mål nummer två... tillbaka till madrid och in med Ibra bredvid, nästan lika bra radarpar som Tollén/Carlsson i tennisdubbel... no hands jerkoff!

2009-03-12 @ 22:17:02
Postat av: Guybrush

Det kommer, du behöver bara se matcherna på plats. Kom till rom och sjung med i roma, roma, roma så ska du se att fotbollsintresset inte bara kommer komma tillbaka utan vara högre än någonsin.



ciao!

2009-03-13 @ 19:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0