Sommarens filmguide

Ledig ett par dagar igen, trots att jag nyss började jobba efter semestern. Professorn som mosar 16 dagars-pass fattar ingenting. Vädret har varit så där sedan jag kom hem till Sverige och därför har det har blivit en hel del filmer. De fyra senast sedda:

Cocaine Cowboys 2:
Lyrisk efter ettan som minnesgoda läsare kommer ihåg att jag köpte i vintras. Tvåan är också intressant men når inte riktig upp till samma magiska nivå. Totalt ändå 4 av 5.

Notorious:
Skilldrar Notorious B.I.G:s liv och jag hade mycket höga förväntningar. Blev dock lite besviken även om soundtracket så klart inte går av för hackor. 3 av 5.

Baksmällan:
Såg den första gången på bio med Jocke Serrander. Roligaste filmen på mycket länge och jag har sedan dess sett den ett par gånger till. Missa inte! "Not at the table, Carlos". 5 av 5.

Bruno:

Skulle lyssnat på killen i kön som avrådde oss från att se den. Undvik, för helvete! 1,5 av 5.

Kommentarer
Postat av: M-W

"Give them the signal"

"What signal?"

"Flash your lights, let them know it's on"

"What's on?"

"The deal"

"Of course it's on. We just drove 30 miles into the desert. He knows it's on"

"Just do something!"

"Fine"

2009-07-23 @ 00:14:36
URL: http://matswalter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0