Snabbaste Örebrobesöket genom tiderna

Örebro tur och retur på under tre timmar nyss. Anledingen till den rekordsnabba resan var att lämna en resväska till den här killen:


OBS! Bilden är ett montage.                                       

När det var avklarat hann vi också med att äta på smått klassiska Rosalises Deli. Det första jag noterade var att ljudet från Gudfadernfilmen spelades i badrummet. Stort!

Det andra jag noterade var att man fick betala 90 spänn för en pasta Bolognese. Inte lika kul. De förnekar sig inte när det gäller att ta betalt för en enkel pastarätt. Dessutom har jag inte glömt den gången då vi skulle betala kontant och saknade en krona. Hon i kassan lät oss inte slippa undan och efter ett par minuter fick en kille bakom oss gå in och lägga en krona åt oss. Som ni förstår var det nära att Delin hamnade i papperskorgen nu. Men de klarade sig med ett nödrop den här gången.

Kommentarer
Postat av: Per

Ja, måste ju vara ett montage, för den där frillan kan ju inte vara äkta hoppas jag. För övrigt tycker jag Rosalises utnytjar sin position, hur ofta höjer dom liksom inte priset?! Nej, ner i papperskorgen!

2009-01-30 @ 13:23:27
URL: http://disfordurham.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0