Matematik enligt Subway

Skulle nyligen köpa en macka på Subway. Bestämde mig för en "Spicy Italian", tror den består av två sorters salamikorvar samt  grönsaker. Den här dagen hade de ett erbjudande på "Sub of the day" som var en "Italian BMT". Precis den macka jag beställde fast med skinka också. Hon i kassan frågar om jag inte vill ha en sån istället eftersom det är specialerbjudande och kostar 10 kronor mindre.
- Tack, men jag tycker inte om skinka. Men jag tar gärna en Italian BMT utan skinka, säger jag.
- Nej, det går tyvärr inte. Då blir det en Spicy italian och den kostar ordinarie pris, svarar hon.
Mindre kostar alltså mer. Nytt affärskoncept som kan slå världen med häpnad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0