Uppladdning: Arsenal-Roma

Stor Champions League special på bloggen ikväll. Vi höjer gradvis temperaturen och laddar upp inför kvällens supermöte då Roma ska ta första steget mot att skicka ut Arsenal ur Champions Leage. Kontinuerlig uppdatering under kvällen.

20.30 (15 minunter kvar): Slutladdningen
Nu vågar jag inte skrive mer. Pulsen börjar bli för hög. Återkommer imorgon eller efter matchen, beroende på resultat. Ladda!

20.20 (25 minuter kvar):
Spelen lagda
Gick in med 100 spänn på Roma och 100 spänn på Inter. Roma är en chansning då ett kryss ligger närmare till hands. Men om Inter viner går jag ändå plus. Oddsen på Roma var 4.10. Då måste man hugga.

20.15 (30 minunter kvar): Vätskekontroll
Dricker mycket vatten nu. Webbsändningen redo. TV6 sändningen rullar i bakgrunden. Nu är vi snart redo. Ska bara in på Nordic bet och lägga kvällens spel. Återkommer.

20.10 (35 minuter kvar): 
Favorit till slutsegern: Real
Real Madrid kommer att vinna hela skiten. Hoppas och tror att alla fyra engelsa lag åker nu i åttondelen.

20.05 (40 minuter kvar:)
TV-sändningen börjar
Wennström inleder TV-sändningen. Rooney på bänken för United. Ska gå in tungt på Inter också tror jag. De kan inte förlora ikväll.

20.00 (45 minuter kvar):
Officiella laguppställningar

Så här kommer lagen spela. Taddei från start. Vucinic och Pizarro på bänken,
Roma:
Doni
Motta Loria Mexes Riise
Taddei Brighi De Rossi Perrotta 
Totti Baptista
Arsenal:
Alumnia
Sagna Toure Gallas Clichy
Eboue Denilson Diaby nasri
V.Persie Bendtner


19.55 (50 minuter kvar): Nervöst
Maten avklarad. Nu är det bara att ladda. Nervös som fan. Frågorna är många: Kommer webbsändningen att funka? Får Aquailani speltid? Är Totti slut? Men jag är ganska säker på att Roma inte släpper in mål. Mexes var elektrisk mot Siena senast. Topp fem världens bästa mittbackar. Bendner fattar ingenting.

19.45 (en timma kvar):
Avbräcken
Juan är riktigt jobbigt att han är borta. Särskillt om nämnde Loria går in istället. Vucinic har jag dömt ut under ett par år men sedan bortamötet med Real Madrid förra året har han para växt i mina ögon. En klasspelare som är bättre än alla Arsenals anfallare tillsammans. Nu kommer han inte till start men Baptista har ju visat fin form den senaste tiden.

19.35 (en timma och tio minuter kvar):
Tipset
Som bekant är jag världens sämsta tippare. Men kommer ändå att gå in tungt på bortaseger i dag. Nordic bet erbjuder 3,90 gånger pengarna tror jag. Även om Roma lär gå för kryss är det spelvärt. Tror också att Inte tvålar dit Man United. Kanske sätter en slant på det också. Mitt tips blir 0-1 till Roma. Totti målar självklart.

19.30 (en timma och 15 minuter kvar):
Matpaus
Nu middag. Blir en matlåda med korvstroganoff. Snart tillbaka till uppladdningen. Under tiden dammar vi av en lista på mina åtta Roma-favoriter genom tiderna:
1. Totti
2. Montella
3. Mexes
4. Delveccio
5. Antonio Carlos Zago
6. Aquilani
7. Aldair
8. De Rossi

19.20 (en timma och 25 minuter kvar):
Roma-laget
Svenskafans spekulerar i följande lag (4-3-1-2): Doni-Motta, Mexes, Loria, Riise- Brighi, De Rossi, Perrotta-Pizarro- Totti, Baptista.
Andra källor tror att Taddei tar en plats på mitten istället för Brighi. Jag är livrädd för att Loria får starta. Kan vara tidernas sämsta back ju. Å andra sidan har Arsenal Van Perise och Bentner på topp. De båda hade jag också klarat av att markera bort hur lätt som helst. Roma håller nollan ikväll. Även om Riise och Loria spelar.

19.15 (en timma och 30 minuter kvar):
Dramatik direkt.
Börjde riktigt svettigt då jag bara möttes av felmeddelaanden när jag skulle beställa matchen på Viasat on demand. Fick ringa i panik till Svesse innan jag kom på att jag satt i Firefox. Webbsändningen kräver Explorer. Nu är det fixat och inköpet är klart. 49 spänn kostade det.

18.50 (en timma och 55 minuter kvar)
: Första förberedelserna avklarade. Jag har varit på Coop och handlat tilltugg inför matchen. Det blev apelsiner, naturgodis, knorr vie och kolsyat vatten. Känns mycket bra. Laddningen har börjat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej! 1 och 55 kvar för bövelen! Annars missar du första halvlek!

2009-02-24 @ 18:54:42
Postat av: Johan T

He, he, tack du. Skakad av stundens allvar. Fixat nu.

2009-02-24 @ 19:21:54
Postat av: ebba

haha knor wi kids;) den gillar vi

2009-02-25 @ 07:38:15
Postat av: Christian Martinsson

Sådär. tog en stund innan jag hittade din blogg. Läst igenom den nu. Diggar den skarpt. Fan vad du fick mig att sakna spelet CM. Jag måste tyvärr säga att jag inte gillar dagens Roma (ledsen) Men din lista över favoritspelare känns sådär. Här följer min.





1 Thomas Hässler (bara att killen fyller år samma dag som Erik Wigren gör ju honom enormt stor)

2 Abel Balbo

3 Claudio Caniggia

4 Aldair

5 Rudi Völler

6 Jonas Thern

7 Vincenzo Montella

8 Damiano Tommasi







2009-02-25 @ 09:26:25
Postat av: Johan T

Ännu ett fint besök på bloggen. Underbart att du hittat hit. Angående din lista finns det ju helt klart ett par legender där. Caniggia är ju så klassisk så det finns inte. Snyggaste målet i VM94 mot Nigeria.



Stort att Hässler och Erik W fyller samma dag. Påminner ju lite om varandra i spelstil också =).



/Ebba Knorr vie kids är en självklarhet nu. Har tröttnat lite på de andra som bara finns i två smaker.

2009-02-25 @ 19:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0