Östermalm och Tollén skrällde i cupen

Debut i Östermalms röda tröja i dag. På programmet stod en inomhuscup i Näshulta. Mest utgjordes deltgarlagen av div 6- och 7 gäng. Dramatiken började redan i omklädningsrummet när jag till min fasa insåg att det bara fanns shorts i storlek M. Det spelar jag bara inte i men som tur var körde vi i vitt och jag kunde spela i mina egna shorts (storlek XXL). Tröjorna var cirkustält som alla andra svenska lags med det var inte så mycket mer att göra åt i nuläget. Ska dock försöka lägga fram en motion om Kappa-tröjor på årsmötet i mars.

När matcherna kom i gång lekte vi hem gruppspelet med tre raka segrar. Vi fick bonusstraff i två av matcherna eftersom vi mötte lag från högre divisioner. Själv svarade jag för två mål (varav ett skott i krysset från tio meter). Det snyggaste för dagen gjorde dock italienaren Enrico som lobbnickade in ett mål ur minimal vinkel.

Gruppsegern gjorde att vi var direktkvalificerade för semifinal och slapp spela kvarten. I semin avgjorde vi med 20 sek kvar (assist Tollén) men i finalen fick vi ge oss mot regerande mästarna och hemmalaget Näshulta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0