Jag som van der Saar

Nyss ny tennis med Svesse. Jag var Guermo Canas och Svesse var Marty Fish. Där gjorde jag min bästa match på länge och servade stabilt. Endast två dubbelfel och en förstaserve-procent som i alla fall övergläser Federers i Australian open finalen. Dock räckte det som väntat inte till seger den här gången heller.

Dagens mest intressanta diskussion uppkom på fikat efter matchen. Hur många mål skulle någon av oss ha släppt in om vi stått i Uniteds mål hela den här säsongen. Van det Saar har ju som bekant hållit nollan sedan början av november. Vi förutsatte så klar att motståndarna inte skulle veta att det var en otränad 25-åring som bara kan slänga sig åt höger som stod i mål. Det förutsätter att vi ser precis ut som van der Saar men med egna målvaktskunskaper. Så värst många mål skulle det nog inte bli.


Bättre än Johan och Mats. Men hur mycket bättre egentligen?

Kommentarer
Postat av: Seven

Sju, eller som man säger på engelska, seven.

2009-02-04 @ 17:04:10
Postat av: ebba

han är kung;D

2009-02-04 @ 21:38:40
Postat av: Eller så här...

Sept, isi-khombisa, zeven, vel, siedem, saba, seitesemän. Eller min personliga favorit bakwai. Alla betyder sju, alltså det svenska ordet för seven som i sin tur är sju fast på engelska...

2009-02-05 @ 15:21:23
Postat av: M-W

Edwin har gjort 19 räddningar på de 12 noll-matcherna enligt Optas statistik.

1,58 räddningar per match.

Det hade vi fixat.

2009-02-05 @ 22:22:20
URL: http://matswalter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0