Datorn åt upp teleregistret

Mitt inne i sjudagars-arbetsvecka med majoriteten kvällspass. Fick lite tid över och bestämde mig för att rensa i en gemensam sport-jobb mapp där det låg närmare 800 totalt onödiga filer. Problemet var bara en viktig fil åkte med. Nämligen teleregistret där alla viktiga sportnummer från de senaste 40 åren finns samlade.

Jag ringer dataavdelningen och berättar vad som har hänt. Till min förvång får jag svaret att det är helt borta och inte går att återställa. Det är alltså år 2009 och de menar att en raderad fil är totalt omöjlig att få tillbaka. Orkade inte ta detta vidare denna gång men det här köper jag inte.

Vi har ju hunnit ganska gångt in i tekniksammhällets era och att man med en knapptryckning helt kan tillintetgöra ett stort dokument kan bara inte möjligt. Som tur är finns det också äldre versioner av registret sparade. Men som sagt, det här vägrar jag tro på.


Här någonstans ligger teleregistret . Det är tydliget helt omöjligt att få tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0