Topplistan: Bästa ur Varan-tv

Svensk television har aldrig, och kommer aldrig att producera något lika bra som varan-tv. Bloggen presenterar här de bästa scenerna:

1: Europatouren i stå-upp komik
Kommentar: Det ryms så mycket genialitet under de här fem minuterna så det är helt otroligt. Kanske det roligaste som gjorts i världshistorien.
Bästa citatet: "Dom som gör dom här cigarettpaketen, tror dom att man ska stoppa plastbiten...I NÄSAN ELLER?
Också kul: Hur mycket som helst. Stenhårda farsan, när han matar alla djuren, grannarna och de anhörigas namn. Bäst är ändå läraren som säger: "Jag hatar honom, jag vill alltså döda honom. Jag tänker alltså spränga hela världen.



2: Nangiala IF

Kommentar: Evig klassiker som alltid är lika rolig.
Bästa citatet: "Du kan köra in i närmaste bergvägg här sen"
Också kul: Kent-låten i bussen som "uppladdning", Nangiala-coachens halvtidssnack, domaren som avvisar Tengil: "Nej, bara två byten per match"





3: Bengt Johanssons videodagbok
Kommentar:
Finns i flera delar och alla är hysteriskt bra. Röstimitationen är klockren.
Bästa citat: "Här är alla mina toto-skivor. Det är en hel del boooootlegs faktiskt"
Också kul: "Han är vansinnigt trevlig men gillar skum konst"



Bubblare:

Dödsstraff på tv:n
Kommentar: Bortglömd klassiker som man inte tänker på så ofta.
Bästa citatet: "Du, Jan-Inge, är det dödsstraff på den där Philips S20? Nej, du vet att det är det ju. Men du kanske vill titta i alla fall?"
Också kul: Försäljaren som är totalt ointresserad av allt kunden säger.

Ted Borg, egyptiolog
"Jag är historiker och inte alls intresserad av porr"

Psyknytt

"I kvällens psyknytt: Ahhhhrrrrggg"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0