Vad är grejen med amerikanska The Office?



Köpte nyligen två säsonger av amerikanska versionen av The Office. Förhoppningarna var inte så värst höga men med tanke på hur bra den brittiska versionen var kände jag mig ändå tvungen att köpa. Trodde att det skulle vara som typ CSI Miami och CSI NY. Samma koncept men i ny kostym alltså.

Men så var det alltså inte. Det visade sig nämligen att det är precis samma manus som den brittiska versionen. Replikerna är nästan identiska och handlingen följer precis samma mönster. Dessutom är skådespelarna genomusla, till och med Steve Carell som jag gillar annars. Det förde genast tankarna till den där Psycho-filmen med Vince Vaughn som ruta för ruta är en kopia av orginalet.

Hann som tur var byta en av säsongerna innan jag öppnat förpackningen. Viktigt!

 

Kommentarer
Postat av: Per

Gått på den niten alltså! Ja, jenkarna har en förkärlek för att göra om brittiska serier, förstår inte varför. Lite som om "Hipp Hipp" skulle göras i en Stockholms-version.

En av mina favorit-serier, "Life on Mars", gjordes också om, med bl a Harvey Keitel vilket är grymt, men sett trailern och den sög.

Visste inte om att Vince Vaughn va med i nyinspelningen av Psycho, men det får mig att spontan-skrika som tjejen i dusch-scenen.

2009-08-19 @ 15:26:35
URL: http://polarenper.blogspot.com
Postat av: Johan T

http://www.imdb.com/title/tt0155975/

Kolla länken om du vågar. Klassisk kalkonfilm.

2009-08-19 @ 17:53:34
Postat av: Olle

Skillnaden är väl att de gjort fler säsonger och alltså skrivit material själva också. Det jag sett av de senare säsongerna har varit rätt ok. Inte i klass med originalet, men det är det inte mycket som är å andra sidan.

2009-08-19 @ 18:32:16
URL: http://akelito.blogg.se/
Postat av: Johan T

/Olle

Aha, ok. Jag gjorde alltså missen att köpa de första säsongerna. Borde valt säsong tre och fyra istället. Hoppas allt är bra med dig annars förresten. Nostalgiutgång i Örebro snart? Du, jag, Arvid, Jonte och Micke W. Legendarisk uppställning.

2009-08-21 @ 12:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0