Offside tillbaka i fin form

Köpte länge varje nummer av fotbollsmagasinet Offside. En kvalitetsprodukt även om den många gånger är alldeles för pretantiös. Lite mer självdistans skulle verkligen behövas men fortfarande saknar den motstycke i Sverige. Numera är jag prenumerant och fick det nya numret innan det hunnit ut i butik.
Ovanligt många godbitar levereras faktisk den här gången:

Alfonso Alves säger: "I Holland var det mer avslappnat än i England. Där var de ingen som brydde sig om vad man gjorde så länge det inte påverkade vår prestation. Jag kunde gå ut på krogen en kväll och se tränaren sitta och dricka vid ett annat bord när jag kom in".
Kommentar: Men då har ju Holland tappat helt och är numera endast marginellt bättre än allsvenskan.

Alex Ferguson säger: "Om Sun Ji Park bara hade kunnat göra mål hade han varit världens bästa spelare"
Kommentar: Helt sant. Om man lägger till dribbla, tackla, nicka och passa också.

Paul Ince säger: "Cantona brukade säga till mig: Bollen ska behandlas som en kvinna. Man måste smeka den försiktgt. Jag svarade att jag brukar sparka upp bollen upp på läktaren. Jag kan inte sparka upp min fru på läktaren".
Kommentar: Överfölig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0