Topplistan: Stamställen i E-tuna

Här är ställena som jag helst besöker och som förtjänar att lyftas fram lite extra:

1. Rixvideo
Perfekt utbud och bra priser. Bästa videobutiken jag sett.

2. Parmesanos pasta
Får oförtjänt dåligt rykte av många. Själv är jag där minst en gång i veckan. Oftast fler. Pastabuffé för 45 spänn. 40 att ta med. Halva priset jämfört med Delin i Örebro. Och då är det godare här.

3. Italienska kaffestället på Fristadstorget
Stans godaste kaffe till helt ok pris. Perfekt läge också.

4. Atena grekisk restaurang
Tre grillspett med tillbehör och dryck för 75 spänn. Akropolis, Fortet och alla andra lunchställen fattar absolut ingenting.

5. Outlet- mattor

Här huserar Mattmannen. Stor profil. Tar för övrigt bara kontanter. Har redan handlat två mattor hos honom. Fler lär det bli.

Bubblare:
Nära och kära
Fin butik som säljer leksaker i trä och tyg. Köpte bland annat ett par tofflor till det senaste tillskottet i familjen Svensson. Fanns hur mycket som helst att välja på.

Café Sylvia
Stand-up kvällarna här är högtidsstunder. Dessutom fint beläget vid ån och nära bostaden.

Kommentarer
Postat av: Mats-Walter

Dömer ut 2:an och 4:an fullständigt. In med Sylvia på topp i stället.

Var ligger Rixvideo?

Mattmannen!

2009-04-06 @ 22:03:04
URL: http://matswalter.blogspot.com
Postat av: Johan T

Ingen skräll att du dömer ut dom =). Men jag står fast. Lysande ställen och bra priser. Rixvideo ligger på tvärgatan vid Dannes bar. Richard Blank bor för övrigt tre meter från videoinkastet. Bara en sån sak...

2009-04-07 @ 10:15:27
Postat av: Mats-Walter

Jaha, heter den Rixvideo. Det är ju Fridas och min gamla butik, den är bra men det luktar suspekt i den.

2009-04-07 @ 19:36:35
URL: http://matswalter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0