Spelhjälp från 118 100

I helgen är det bjudodds på en match i Söderettan. Ett spelbolag erbjuder 1,65 gånger pengarna för en etta i den aktuella matchen. Funderar på att gå in tungt. Frågan är bara hur tungt. Jag beslöt mig för att fråga mina komisar från 118 00 och skickade följande:

Till: 118 100
Hej! Jag är 93 procent säker på ett resultat i en fotbollsmatch i helgen. Oddset jag får är 1,65 gånger pengarna. Hur mycket är vettigt att satsa på matchen? Jag är sambo och har jobb med normal inkomst.


Inom fem minuter kom svaret:
Från 118 100
Vi tycker att du ska satsa så mycket pengar som du vill, men som du klarar av att förlora. Låt säga att du har 10 000 kronor och 9000 kommer att behövas i månaden, då kanske 1000 kronor är lagom. Vi ber er dock att spela med måtta och, som sagt endast satsa så mycket som du har råd att förlora. Lycka till!

Problemet här är begreppet "pengar som kommer att behövas i månaden". Hur ska man räkna då? Enbart hyra och räkningar? Mat och hyra? Kläder? Existensminimum? Jag klurar på det under morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Mats

Grattis till vinsten!

2009-04-26 @ 19:17:37
URL: http://matswalter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0