Marta i Flens IF?

Het debatt på lunchen i dag. Ämnet var helt enkelt om Marta skulle platsa i Flens IF (division fyra, herrar) eller inte. Jag (som av egen erfarenhet vet att teknik inte betyder ett piss i svensk fotboll) menar att hon inte skulle platsa. Backarna skulle plocka ner henne hur lätt som helst även hon så klart har bättre teknik.

Mats svammlade om att hon skulle göra 15 mål på en säsong. Kniven gick ett steg längre och trodde till och med att hon skulle tillföra mycket som inhoppare för City i division två. Gudfadern och praktikant-Tobbe var sansade och tvivlade på att hon skulle ta en plats i division fyra.

Kommentarer
Postat av: Dahlman

Jag minns hur Hasse Källéns P84-lag plockade ner U21-landslaget (dam-landslaget) med 6 - 0. Inte alls säkert att Marta skulle platsa, alltså.



Skön intervju du gjorde med Nordin. Måste ändå ställa din tes "teknik betyder ingenting i svensk fotboll" lite på skam, eller?

2009-04-08 @ 00:17:01
Postat av: Johan T

Precis det där exemplet med 84:orna mot U21 tog jag upp också. Ett av mina huvudargument, faktiskt. Hade i och för sig för mig att de vann ännu större men det spelar ingen roll...



Nordin är lysande undantaget som bekräftar regeln. Men det krävdes ju att Axén kom till Sportklubben. Hade Mats Jingblad, Patrik Walker eller Stefan Lundin fått bestämma hade han förmodligen spelat kvar i division två.

2009-04-08 @ 10:53:06
Postat av: Mogge

...jag råkade "överhöra" den där diskussionen.. =) Å jag är övertygad om att hon teknikmässigt skulle kunna platsa i City..men fysiken gör att det inte skulle funka...alls. Grymt goda raggmunkar f.ö..

2009-04-08 @ 15:09:17
URL: http://moggeponken.blogspot.com
Postat av: Johan T

Tjena Mogge!

Kul att du hittat hit. Skönt att höra att du håller med mig också. Fysiken gör att det skulle bli omöjligt för henne.



Raggmunkarna var fina. Jag kör dock alltid utan fläsk... Och stort grattis till fortsatt spel i damligan förresten. Den var viktig!

2009-04-08 @ 18:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0