Klassiska fotbollsanekdoter: Mazdak tackar för sig

En spelare, vi kan kalla honom Mazdak, var en stor tekniker och en ÖSK:are in i själen som vid det här laget hade gjort säkert tio raka säsonger i klubben. Men en säsong (tror det var år 2000) hamnade han på bänken i b-laget. Han fick knappt hoppa in på hela våren bestämde att det fick vara nog. Jag, Mattias Norgren och Jasmin åkte med honom i bilen på väg till en match. Mazdak säger:
- Om jag inte får starta i dag kommer jag att sluta efter den här matchen.
Fem minuter senare är laguppställningen uppläst och Mazdak placerad på bänken i vanlig ordning. Efter matchen (han fick hoppa in typ tre minuter) är det spännd stämning i bilen. Framförallt undrar jag och Norgren hur mycket allvar som låg i hans löfte innan matchen. Det var inget som diskuterades på hela hemresan men när han droppade av oss vid Vallens gatukök behövde vi inte undra längre. Mazdak:
- Hej då grabbar. Vi kanske ses på stan någon gång.
Sedan dess gjorde han inte en enda träning till och vi såg honom bara just när vi sprang på honom på stan. Skön lirare som aggerade väldigt rakryggat. Respekt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stor kille!

2009-04-23 @ 15:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0