Filmsamlingen: Boxarna

Boxarna är som bekant en viktig del av varje DVD-samling. När vi nu hunnit beta av alla filmer i bokstavsordning återstår bara boxarna med tv-serier. Här kommer de:

Simpsons, säsong 1-10

Kommentar: Har tröttnat lite på det nu men Simpsons håller ju alltid. Finns en säsong 11 ute också tror jag men den har jag inte hunnit köpa ännu.

Seinfeld, säsong 1-9
Kommentar: När jag bodde hemma hos föräldrarna spelade jag in avsnitten från tv på vhs. När boxarna började släppas köpte jag självklart alla så fort de kom ut i handeln. Det är alltså olika boxar och inte fuskvarianten när man får alla samlade på en gång.

Family Guy, säsong 1, 2 och 6

Kommentar: Går ett steg längre utan att ta hänsn till att vara politiskt korrekta. Får Simpsons att verka ruskigt lamt i jämförelse. Har samlat boxarna sporadiskt. Några på import.

Lucky Luke, alla tre boxarna
Kommentar: Ingen filmsamling är kompeltt utan dessa. Fan vad klassiska de är. Dessvärre är några av avsnitten med "fel" röster, dvs. inte de som man är van vid från barndomen. Ändå mäktiga.

Tintin, samlarbox
Kommentar: Det enskillt dyraste insalget i hela samlingen. En metallbox på typ 8 disc som innehåller samtliga avsnitt av Tintin. Tror jag betalade över 800 spänn men det är den absolut värd.

Monthy pytons flying circus
Kommentar: En box med det bästa från tv-serien. Mycket ojämnt men de bästa sketcherna är ju tidlösa mästerverk.

Pang i bygget

Kommentar: Något överskaddad men fick den superbilligt på Åhlensrea.

The Wire, säsong 1

Kommentar: Här finns att bygga på. Nästa projekt är att mosa uppföljarna.

Kommentarer
Postat av: Christian

Johan jag förmodar att du har kollat klart på säsong 1 av the Wire. Hur kan det då komma sig att du inte inhandlat de resterande 4 säsongerna? Utan tvekan den mest välgjorda serien alla kategorier. Du har 48h av ren njutning framför dig.

2009-04-01 @ 13:28:21
Postat av: Per

Är det alla? Köpte du inte in Hasseåtage-boxarna också? Galenskaparna & Aftershaves filmbox är också att rekommendera, även om alla filmer inte är lika bra.

2009-04-01 @ 19:33:46
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Carro

Nu glömde du ju ditt senaste tillskott i DVD-samlingen nämligen Sex and the city boxen :)

2009-04-01 @ 20:29:54
Postat av: Johan T

/Christian

The Wire kommer jag bygga på, som sagt. Det är nästa projekt.



/Per

Nej, det är inte alla. Begränsade mig till tv-serier eftersom filmerna avhandlas separat. Har följande filmboxar:



Hasse och Tage-boxar x2

Indiana Jones-boxen

Bröderna Marx-boxen

Monthy Pyton-boxen (deras samlade filmer, alltså.



Välkommen hem till Sverige förresten. Sugen att hänga på och hälsa på Joppe i Stockholm någon dag framöver?



/Carro

Pratar här om mina boxar. Vad andra personer eventuellt ställer in i hyllan kan jag inte ta ansvar för...=)

2009-04-02 @ 10:27:36
Postat av: Karro

Carro, det är bra att du satt dit skolådan. Är man sambo så delar man ju ;)

2009-04-02 @ 13:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0