Extra: ÖSK-special inför premiären

Många läsare har efterfrågat några rader om Örebro SK inför fotbollsallsvenskan som snart bara är timmar bort. Vi kör:

Nyckelspelare: Magnus Kihlberg. Hur nyttig som helst och fortfarande en klasspelare trots sin ålder. Borde, precis som flera andra har påpekat, vara lagkapten i varje match.

Andra starka kort:
Nordin G, Kim Olsen, Bassombeng, Porokara, Alvbåge.

Tveksam till:
Näfver (hur ser hans målsnitt ut egentligen? Ett mål var 100:e match typ).
Nordback (gillar helt enkelt inte spelartypen. Det räcker gott med Kihlberg)

Joker:
Emra så klart. Helskön lirare. Hoppas han lyckas.

Mest överskattad: Förutom Nordback är det Patrik Anttonen. Årets största skratt fick jag när han togs ut till landslaget,

Spontan kommentar till truppen:
Bästa och framförallt roligaste ÖSK-truppen på minst 15 år. Nu finns profiler som sticker ut  både på och utanför planen. Dessutom är allsvenskan tokjämn och bara Elfsborg ser lite för starka ut.

Tips: Tror att det kan räcka till topp fyra. Synd bara att jag är världens sämsta tippare och därmed sabbar ÖSK:s förhoppningar om att infria målsättningen.


Nyckelspelare.

Kommentarer
Postat av: Per

Nä, nu är undergången nära när du tippar ÖSK så högt, trodde jag aldrig! Väldigt bra genomgång av laget, klockrena val, håller med om alla. Själv vågar jag inte tippa alls, utan tror bara att ÖSK har något på gång och ska bli spännande att se var det slutar.

2009-04-03 @ 13:26:15
URL: http://disfordurham.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0