Pinsamma Henke-hyllningar

Satan vad trött jag är på de ständiga hyllningarna av Henke Larsson. Självklart ska hans debut i superligan uppmärksammas men pinsamt när både SVT sporten och TV4:s dito ger intrycket av av att Henke var bäst på plan. 

Kalla fakta:
Henke var inte i närheten av en målchans på hela matchen.
Henke var inte inne på ett enda av Helsingborgs mål.
Det finns uppskattningsvis 500 spelare i de lägre innebandyserierna som skulle göra en bättre insats.

Precis som på fotbollplanen kämpar han och springer mycket. Tillsammans med sin ödmjuka och proffsiga personlighet verkar det göra honom imun mot all kritik i ett land som Sverige. Han har till exempel svarat för två urusla mästerskap i rad utan att ett endra kritiskt ord skrivits i media. När VM-kvalet återupptas i vår kan 50-åringen vara lagkapten trots att han lallat runt i innebandyhallar hela vintern. Bara i Sverige!



Kommentarer
Postat av: En trogen läsare

Precis, jag var bättre än Henke under min "innebandykarriär". Jag lyckades göra ett mål under de 8 år jag spelade innebandy, snacka om att vara en riktig målgörare (precis som Henke)

2008-11-25 @ 16:14:44
Postat av: Experten

Henke mot VM-truppen. I innebandy.

2008-11-25 @ 16:31:31
Postat av: Per

De som hade ens ett uns av koll på innebandyn under säsongen 1994/95 bör ju minnas mina smörpassningar till den fullkomligt fenomenale målspottaren Hannes Lindgren i ösk-ligan. Vann vår division och var glödheta inför slutspelet. Dock satte en gigantisk domarskandal stopp för vår framfart, och med den även min fortsatta karriär.

Undrar om Storvreta är intresserade av en möjlig comeback i höst...

2008-11-25 @ 16:43:32
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Johan T

Fan, ÖSK-ligan ringer en klocka. Tror inte att jag själv var med dock. Per och Hannes Lindgren låter onekligen som ett giftigt radarpar. Den sistnämnde kan vara Sörbyängens största bolltalang genom tiderna i konkurrens med Jim C och Christian M. Och den förstnämnde stänker ju in mål så fort han gästspelar på korpen-träningarna...

2008-11-27 @ 01:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0