Topplistan: Konstiga drömmar med idrottsanknytning

Ibland händer det att jag kommer ihåg vad jag har drömt under natten. Inte sällan  visar det sig att drömmarna har haft någon form av anknytning till sport i en eller annan form. Ofta grubblar jag över hur det har gått till när hjärnan har fått ihop allt. Här är de tre drömmarna jag har funderat mest över:

1. Capello äter middag hos morsan och farsan
Beskrivning av drömmen: Jag, morsan och farsan sitter vid köksbordet och äter middag i föräldrarhemmet i Örebro. Bredvid mig sitter före detta Roma-tränaren Fabio Capello. Han pratar artigt med föräldrarna och berömmer maten. Jag sitter tyst och säger ingenting.  

Analys: Den här är bara för svår. Finns nog en djupliggande psykologisk förklaring i det undermedvetna men jag kan inte förstå den. 

2. Norgren klar för BK Häcken 
Beskrivning av drömmen: Före detta ÖSK-talangen och tillika min gode vän Mattias Norgren får ett kontrakt med BK Häcken där han gör succé.
 
Analys:  Inte helt ologiskt med tanke på att Norgren tittade runt efter nya klubbar vid den här tiden. Jag blev också direkt inblandad då en sportchef i en division tre klubb kontaktade mig för att få hans nummer. Men varför han i min dröm gick till just BK Häcken är mer oklart.  

3. Johan T blir superbra på att zorra i innebandy
Beskrivning av drömmen: Jag spelar innebandy och helt plötsligt kan jag göra zorrofinter som om bollen var fastklistrad på bladet.

Analys: Det konstigaste med den här drömmen är att den har återkommit vid ett par tillfällen. I verkligheten är jag inte ens i närheten av att kunna zorra men kanske är det något som jag önskar att jag kunde...  


Kommentarer
Postat av: Per

Jag skulle inte låta Freud analysera dom drömmarna...

2008-11-28 @ 23:16:06
URL: http://disfordurham.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0