"Som Änglagård"

Halmstad tur och retur inom exakt 24 timmar. Det innebär att jag spenderat 10 timmar på tåget under det senaste dygnet. Ägnade tiden åt att läsa 315 sidor i boken "Snabba cash". Bra bok så här långt tycker jag. Men en kille som ville byta plats med mig för att sitta bredvid sin kollega tyckte annorlunda.
- Ska jag berätta slutet för dig, sa han.
- Nej tack, helst inte. Ganska spännande nu, svarade jag som hade läst boken utan uppehåll hela resan dit, inklusive på perrongen vid tågbytena.
- Den där boken är precis som Änglagård. Alla ska tycka den är bra fast att den egentligen inte alls är något speciellt, sa han.

Hur tror ni han såg ut?...jajamen. Svarta tjoka glasögonbågar, sjal, t-shirt, thigta jeans. Vi känner alla till typen. Pretto, överlägsna och helt enkelt lite mer sofisitkerade än oss andra. Usch!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Oj, vad man verkligen saknar respekt för vissa av dessa personer. De kan väl låsa in sig om världen nu är så jävla sned.

2008-12-16 @ 15:46:57
URL: http://oskarg.blogg.se/
Postat av: Jim

Kvalitativ läsning nu, keep up!

2008-12-16 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0