Paranoid?

Ryan Sullivan är nära Smederna. Det vet jag eftersom jag pratade med hans polske rådgivare under gårdagen. Det mynnade ut i en stor artikel på "ettan" dvs. förstasidan i dagens Sport-Folket. Så långt är allt bra.
Men döm av min förvåning när jag kollar upp konkurrenten i morse och ser följande:

 http://www.ekuriren.se/link.php?id=769977

Mest intressant här är at de inte har några som helst citat utan förlitar sig helt på "sena uppgifter till tidningen". I min artikel säger polske rådgivaren att Smederna är ett bra alternativ sedan den nye sponsorn gått in och säkrat ekonomin. Därmed behöver inte Sullivan vara orolig över att det ska bli problem med utbetalningen av löner. Precis samma sak säger "uppgifter till Eskilstuna Kuriren". Till saken hör att vår tidning går i tryck en timma innan Kuriren.


Hoppas verkligen att Kuriren har en egen oberoende källa som har sagt samma sak. Men det känns ändå som att de har kunnat utnyttja vår tidigare pressläggningen och att våra uppgifter har läckt ut. Känns tråkigt eftersom det i så fall skulle betyda att Kurriren kan få tag i alla våra heta grejer när de har gått i tryck. Men förhoppningsvis är det bara jag som är paranoid.  

Seger blev det i alla fall eftersom de tvingades slänga ihop en liten notis, helt utan eget snack som dessutom till hälften handlar om att Henka Gustafsson skrivit på för Rospiggarna (här citeras för övrigt Nerikes Allehanda).

Folkets artikel i sin helhet:

http://www.folket.se/link.php?id=227025&from=article&t=1409227654


Kommentarer
Postat av: Oskar

Tollén på ettan, härligt! Läste förresten en rätt intressant intervju i Sportbladet igår. Anrell intervjuade Wennerholm, ganska kul.

2008-12-03 @ 18:57:25
URL: http://oskarg.blogg.se/
Postat av: Johan T

Såg att de hade smaskat på med en stor bild där Anrell kysser Wennerolm utan tröja. Har instinktivt svårt för artiklar som bygger på inbördes beundran men den här verkar ändå ha vissa spår av självironi.

2008-12-04 @ 01:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0