Ner i papperskorgen: Tele 2

Efter diverse olika händelser den senaste tiden måste vi införa en ny kategori här på bloggen. Det handlar om saker, företeelser, personer, företag eller liknande som på ett eller annat sätt  förtjänar att hamna i papperskorgen. Tänk Sverker i Plus ungefär.

Först ut: Tele 2

Fallet: Jag vill avsluta mitt abonemang på Viasatkanalerna i min gamla lägenhet där tele 2 är tv-leverantör. Ringer kundtjänst och tvingas knappa in uppskattningsvis fem olika knappmenyval innan jag nås av en inspelad röst som säger "just nu är det många som ringer och ditt samtal är placerat i kö".

Så långt inga konstigheter. Men sedan blir allt knäpptyst. Inga ringsignaler, ingen väntemusik, ingen röst som säger hur många samtal som är före eller bekräftar att jag fortfarande står i kö, Väntar fem minuter med den knäpptysta telefonen i handen innan jag bestämmer mig för att detta är mer än vad jag behöver finna mig i som konsument.

Istället fick jag skicka ett mail där jag skrev mitt ärende och lämnade mitt telefonnummer. Ett autosvar gav mig beskedet att de kommer ringa upp mig så fort som möjligt. Fortsättning lär följa...

Kommentar: Ett enkelt ärande som att säga upp några kanaler tar sig alltså dessa proportioner, Självklart inte ok. Har haft mina duster med andra liknande bolag som Telia och Glocalnet men Tele 2 slår nytt bottenrekord i brist på respekt.

Kommentarer
Postat av: Guybrush

Eller så kan du döpa detta till dagens i-landsproblem. För att så stora proportioner är väl inte detta ärende ;)

En annan grej, ta med cm så kanske vi kan spela under julen.

2008-12-09 @ 18:12:42
Postat av: Johan T

Nja, jag tycket ändå det är på sin plats att uppmärksamma detta snedsteg.



Självklart tar jag med CM. Är ledig från 22:a tror jag. Ses!

2008-12-09 @ 23:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0