Ner i pappaerskorgen: O'Learys, Örebro

Har inte satt min fot där på ett par månader och kommer inte att göra det heller när jag snart gör återbesök i staden. Anledningarna är många:

- För det första har det flera gånger hänt att de som jobbar där inte kan säga vilka matcher som visas under kvällen. Jag kräver inte att man ska vara så insatt och man behöver inte ens kunna uttala lagen rätt. Men det borde ändå ingå i jobbet att kunna informera kunderna om vad ens eget företag erbjuder.

- Maten är dyr som satan utan att vara något extra. Ska dock sägas att detta gäller alla O'Learys och inte bara det i Örebro.

- Total brist på idrottskultur. Detta är i högsta grad specifikt för Örebro. Skräckexemplet var när jag och en kompis från Stockholm, vi kan kalla honom Jonte, var där en kväll och skulle se en fotbollsmatch. Inget ljud på överhuvudtaget och i stället pumpades hög musik av typen Rix FM. På ett dansgolv stod också ett gäng kvinnor i åldern 50 plus och dansade. Inte ok.

Det är tydligt att O'Learys i Örebro inte riktigt har hittat sin inriktning. De är mer ett vanligt uteställe än en sportbar. Men majoriteten som söker efter ett vanligt uteställe en lördag väljer självklart bort O'Learys innan de ens har hunnit tänka tanken att sätta sin fot där. Följden blir att det blir ett ställe där lite för packade 50-åringar tillåts härja fritt på ett dansgolv. Inget fel på sådana ställen i sig, men då ska man inte marknadsföra sig som sportbar.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Packade 50-åringar är meningen med livet. Om dessa är av de kvinnliga könet.

2008-12-18 @ 20:24:32
Postat av: David

Så har man upptäckt ännu en gigant i bloggeliten. Stort. Keep it up Totti!

2008-12-18 @ 22:09:10
URL: http://bersa.blogg.se/
Postat av: Per

"Följden blir att det blir ett ställe där lite för packade 50-åringar tillåts härja fritt på ett dansgolv. Inget fel på sådana ställen i sig..."



Va inte så jävla diplomatisk nu, eller har du läsare som hör till denna grupp? Sådana ställen är det värsta som finns, om jag säger det själv. Fast det är ingenting mot vad jag sett raglat hem (barfota) från puben i Durham...

2008-12-19 @ 12:52:46
URL: http://disfordurham.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0