Klassisk resa

Jag och Arvidsson hade planer på att ta samma tåg från Stockholm till Eskilstuna. Men hundmässan gjorde att han tog ett tidigare tåg. Så ser läget ut när det plingar till i min mobil:

2008 Dec 6 15:44
Från: Arvidsson
Tåget trasigt i Strängnäs. Sj dominerar.

Jag noterar detta men  tänker mest att tågförseningar är ju sånt som händer. Vi har ju alla varit där. Men fem minuter senare kommer detta:

2008 Dec 6 15:49
Från: Arvidsson
Nu exploderade en dörr. Bara brann utanför. Strömlöst. Finns inte.


En dryg halvtimme passerar:

2008 Dec 6 16:36
Från: Arvidsson
Skandalscener. Bussar kan ta 2 tim att få hit. Taxi 40 min. Nu ska jag bli hämtad av en snubbe från Etuna, kompis till en jag träffade här.

Och så finalen:

2008 Dec 6 16:44
Från: Arvidsson

Nu krockar de 2 ersättningsbussarna på parkeringen som ska ta alla till Tuna! Rutan krossad! Fenomenalt kul!


Kommentarer
Postat av: Jim

Succé minst sagt!



Fan vad jag garva, att man aldrig själv får uppleva något sådant själv.

Bor i en av Örebros största korsningar och har aldrig ens hört en smäll, skandal!



2008-12-06 @ 23:20:16
Postat av: Per

Haha!! Låter ju som rena rama farsen! Kul för dom som skulle vidare längre västerut!

2008-12-07 @ 13:17:35
URL: http://disfordurham.blogspot.com
Postat av: Professorn

Hahahaha

Sinnessjukt. Sånt skulle man vilja uppleva nån gång, händer för lite.

2008-12-08 @ 21:00:29
URL: http://jimmieprofessorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0