Grannen kollar tv

Grannen mitt emot mig har världens största tv. Det verkar han också utnyttjar till max.
Jag går upp tidigt på morgonen- grannen kollar tv.
Jag går upp sent på morgonen- grannen kollar tv.
Jag äter lunch- grannen kollar tv.
Jag kommer hem mitt i natten- grannen kollar tv.

Det slår ta mig fan aldrig fel. Han kollar jämt och så här ser det varje dag. Detta väcker framförallt följande frågor hos mig:

Hur ser hans elräkning ut?
En uppsakttningsvis 50 tums tv som i princip står på konstant borde synas på elräkningen.

Har han ingen dator?
Även om man har gett upp allt vad aktiviteter heter så borde man väl åtminstonde ägna någon timma per dag åt att sitta framför datorn.

Vad kollar han på?
 Kvällarna är väl inga problem och då finns det många som inte gör något annat än kollar tv. Men säg en torsdag klockan 12.30? Då är det svårare att hitta sevärda program.

Vi kan också direkt utesluta att det är någon som har lämnat lägenheten med tv:n på för jag har faktiskt sett den avstängd ett par gånger. Men då har klockan alltid passerat 02.00.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0