Alla låtar gratis utan nedladdning

En god vän och vis man introducerade mig för Spotify. Det är en tjänst som tillåter en att spela nästan vilken låt som helst utan att ladda ner den. I princip betyder det här att man inte behöver ha ett låtarkiv lagrat på datorn och programvaran tar heller ingen som helst plats.
Om jag har förstått det hela rätt är allt också helt lagligt och kostnadsfritt (om man bara står ut med en reklamslinga på några sekunder typ en gång i timmen).

Jag fattar inte riktigt hur detta kan gå ihop. Har de köpt rättigheterna till nästan alla låtar som finns och finansierar det med 30 sekunders reklam en gång i timmen?  Men hur som helst verkar det fungera ganska bra och nu ska jag bara investera i ett par bra högtalare till datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0